Tuesday, August 11, 2009

MESYUARAT PERWAKILAN PERGERAKAN WANITA UMNO BAHAGIAN INDERA MAHKOTA

Ni......pasei apa suka duduk menyendiri ni..Kak ju kite, salah sorang urusetia bahagian yang menjadi nadi kerja-kerja bahagian.....selamat majujaya...
Mana godong-godong lain ni.......turut hadir di majlis perasmian

Bacaan Al Quran oleh Qori jemputan

Bacaan doa oleh Ketua Biro Agama UMNO Bahagian Indera Mahkota.......doanya bolehlah dimuatkan dalam blog ni, supaya kita hayati bersama....Amin

Dimana saja, agenda pembangunan rakyat tetap menjadi matlamat


Tahniah dan selamat meneruskan perjuangan
Pagi yang sibuk........

Fokus kita memenangi hati rakyat di Indera Mahkota

Setiausaha UMNO Bahagian Indera Mahkota yang berpengalaman

Tak kira penat lelah dalam perjuangan..........



Ucapan Ketua UMNO Bahagian Indera Mahkota yang menyuntik semangat, menyedar realiti dan tanggung jawab bersama.........

Tugas dan peranan urusetia bahagian yang tidak kurang penting

Tokoh kepimpinan putri yang sedang menanjak naik dipersada politik, pengalaman yang luas dalam politik.......watch out with ur smile!

Tokoh yang punya pengalaman luas dalam politik, sifat keibuan dan tawadhu`menjadikannya dihormati kawan, dicemburui lawan.


Senyuman dan tawa itu menghilangkan penat setelah berjuang........ye ke?





Blog mana nak dimasukkan gambar kami ni....?



Ketua wanita UMNO Pekan



Ketua-ketua cawangan yang hadir

Barisan hadapan.....

nak mula dah ni......

pentas acara

Apa khabar semer.......
Beramah mesra dengan perwakilan yang lain........

Bonda bersama Qori jemputan

Dah sampai dah.....
perwakilan yang hadir
Bonda mera`ikan perwakilan yang hadir

Orang kuat kite, En Rahman Muhammad mewakili AJK UMNO Bahagian Indera Mahkota

perjuangan masih perlu diteruskan

Mengambil berat dengan permasalahan parti dan negara

Sidang perwakilan yang hadir

Dato`Su tidak lupa mera`ikan yang hadir, sikap rendah diri beliau membezakan beliau dari pemimpin yang lain.


PERASMIAN MESYUARAT PERWAKILAN PERGERAKAN UMNO BAHAGIAN INDERA MAHKOTA KALI KE ENAM

oleh Indera Bayu

Pagi lagi Indera Bayu dah sampai diperkarangan kompleks pusat dagangan Indera Mahkota. Kelihatan wanita UMNO sedang bersarapan di ruang yang telah disediakan. Kelihatannya, pada riak-riak wajah mereka penuh optimis, semangat kental memperjuangkan parti, agama dan bangsa. Memang sejak dulu lagi, Indera Bayu difahamkan Pergerakan Wanita UMNO dibawah pimpinan YH Dato` Hjh Ramlah Kassim begitu aktif dan usaha mereka banyak menyumbang kepada kemenangan BN di Indera Mahkota. Pendek kata, usaha pergerakan wanita UMNO Bahagian Indera Mahkota tidak boleh dipandang kecil. Bahkan usaha pergerakan mereka menentu dan mencorakkan lanskap kesinambungan Barisan Nasional.

Sebaik Ybhg Encik Azmi, Ketua UMNO Bahagian Indera Mahkota sampai, perwakilan berdiri, berselawat dipandu oleh bonda Aziza Derham. Kemudian diringi bacaan doa yang dikepalai Ketua Biro Agama UMNO Bahagian Indera Mahkota, Drs Ustz Norazli bin Aziz. Majlis di mulai juga dengan bacaan AlQuran oleh Qori jemputan. Selepas daripada itu, perwakilan bangun, menyanyikan lagu kebangsaan dan lagu parti dengan penuh semangat waja.
Dalam ucapan alu-aluannya, Ketua Pergerakan Wanita UMNO Bahagian Indera Mahkota, Dato` Hjh Ramlah bt Kassim menyatakan bahawa, Dalam pilihanraya umum yg ke 13 kelak, Pergerakan Wanita UMNO IM berikrar akan memberikan sokongan padu untuk memenangi hati pengundi, melalui perlaksananaan pendekatan yang diketengahkan oleh parti pimpinan baru.

"Wanita juga akan menyusun jentera wanita UMNO baik cawangan mahupun di bahagian, dan dgn penuh yakin akan dapat membantu mendapatkan kemenangan kpd calon2 BN bagi DUN Semambu dan DUN Beserah,dan bg parlimen IM.Yakinlah, bersama kita berdoa kehadrat Allah agar ia…………………….bhw nadi perjuangan wanita UMNO IM akan terus kukuh dlm diri wanita UMNO dan akan ditingkatkan dari semasa ke semasa....."

Beliau juga telah terlantik sebagai Pengerusi Majlis Pembangunan Wanita Dan Keluarga peringkat Parlimen di bawah pimpinan Dato`Seri Sharizat Abd Jalil, berikrar akan memastikan banyak program dan pendekatan yang akan dilakukan untuk memenangi hati rakyat dan memulihkan kembali kepercayaan rakyat kepada UMNO dan Barisan Nasional.

Manakala Ybhg Encik Azmi selaku Ketua UMNO Bahagian Indera Mahkota, mengulangi ikrar melalui wanita UMNO Bahagian Pekan yang menjadi pemerhati hari itu, supaya Sampaikan salam kpd Dato` Seri Najib dan sampaikan bahawa: UMNO Indera Mahkota pemuda, wanita, putri tetap menyokong kepimpinan YAB. Kita akan jaga seperti menyemaikan pokok, hasilnya kita akan kongsi bersama2 generasi anak-anak kita.

Beliau juga mengajak perwakilan menfokuskan segala kegiatan dan aktiviti UMNO ke arah bersedia menghadapi pilihanraya ke 13, mcmana kita nak memenangi kembali Parlimen Indera Mahkota dari tangan pembangkang. Secara spontan beliau menutup ucapan dengan pantun dua kerat:
Daun selasih, ikan puyu, terima kasih i lov u,

pantun dijawab oleh Puan Maznah selaku MC pada hari itu:

Jarang jumpa tapi teringat
Ingatan tetap tersemat dihati
Marilah kita ingat mengingat
Kuatkan semangat perteguhkan parti
Indera Bayu

No comments:

Post a Comment