Wednesday, August 5, 2009

PAHANG BERTUAH.....

Pemimpin yang kita sayangi
membawa rakyat Malaysia ke mercu kecemerlangan

Ucapan perasmian yang akan merubah lanskap gerak kerja masyarakat maju

Santai tapi penuh bermakna

Pengacara yang bernas, bertenaga dan menyentuh semangat hadirin

Harapan dan sokongan yang tidak berbelah bagi

Tanggung jawab yang besar membentuk masa depan

Kata-kata yang semakin dikotakan.....

Optimis bukan pesimis

Tanpa menghiraukan penat jerih






Ucapan alu-aluan yang membuka minda rakyat

sesak dan padat




menyambut pemimpin yang disayangi


kalah menang dimedan tempur, bergantung penguasaan informasi


Akan ditandatangani sekejap lagi



mercutanda

disini bermula....
Semoga Pahang terus maju dan membangun

Sesuatu yang penting, liputan oleh media perdana

PAHANG BERTUAH….

Perasmian Inisiatif MSC Malaysia Pahang

Satu lagi kejayaan yang diukir di negeri Pahang, Darul Makmur. Dewan Putra Square penuh sesak dengan kehadiran ribuan rakyat Pahang. Indera Bayu sampai di legaran Putra Square sekitar jam 4.30 petang. Penuh sesak dengan hadirin, nak parking kereta pun payoh amat!. Setengah jam terpusing-pusing cari lot parking.

Perasmian ini juga sangat penting, menandakan negeri Pahang maju lagi setapak ke depan, mungkin mendahului negeri-negeri lain di Malaysia.

Memang betul kata YAB Dato`Seri Najib, orang yang tidak membudayakan teknologi sebagai access maklumat seharian, akan ketinggalan jauh di belakang. Kalau dulu, bangun pagi tak baca suratkhabar kita rasa hidup hari tu kurang lengkap, tapi hari ini, bangun pagi kalau tak tengok email, dia akan terpencil dari segala maklumat. Sebab itu kata YAB Dato`Seri, kita hendaklah menjadikan MSC jenjang budaya kehidupan.

Indera Bayu rasa sangat bertuah menjadi rakyat Pahang, kita akan menyaksikan kemajuan yang begitu hebat apabila kerajaan negeri Pahang menerima fasiliti pemprosesan maklumat melalui laluan jalur lebar yang berkecepatan tinggi. Bayangkan dengan satu klik dihujung jari pembangunan lebih segera dapat dilaksanakan demi untuk rakyat Pahang khususnya. Dah sampai masa rakyat Pahang didedahkan dengan teknologi, Multimedia SuperCorridor ini.

Lebih jauh lagi, Indera Bayu `klik` kan pada peristiwa isro` dan mi`raj yang lalu. Semua ustaz, kiyai, alim ulama` menyebutkan bahawa tanpa naik BUROQ pun Rasulullah saw boleh sampai ke Masjidil Aqso, seperti nabi berjalan kaki ke Madinah dalam peristiwa hijrah yang terkenal itu. Kenapa nabi tak naik buroq jugak? Ada mesej yang Allah nak ajar umat Islam.

Malangnya masjid AlAqso yang diceritakan dalam peristiwa itu, pada hari ini berada dalam cengkaman Yahudi Laknatullah. Sedangkan inilah Masjid yang menjadi kiblat pertama umat islam dan dalam bulan Sya`ban jugaklah Allah perintahkan supaya dilakukan pertukaran kiblat ke Masjidil Haram. Masjid itu lambang MARUAH umat islam. Tapi apa yang telah kita lakukan demi menebus kembali maruah umat islam itu? Kita masih berpeluk tubuh, sibuk berpecah belah, demontrasi sana-sini wujudkan kekacauan yang akhirnya akan semakin melemahkan umat islam.

Dengan kecepatan BUROQ itu nabi sampai ke Masjidil Aqso, ini bermakna........tanpa penguasaan teknologi, umat islam tidak akan dapat membebaskan masjid yang mulia itu, dan umat islam tidak akan mampu menentang musuh-musuhnya terutama Yahudi.

Inilah agenda MULIA yang terkandung dalam perlaksanaan MSC ini. Kita perlu kuasai maklumat. Kita perlu memperkasakan agama dan bangsa. Tanpa menguasainya, perkara wajib tidak akan mampu kita laksanakan. Kita juga mesti bersatu, bersatu sesama muslim, dan bersatu dalam konteks sebuah negara berdaulat, sesuailah dengan gagasan 1 Malaysia tu.

Firman Allah swt:
“Hendaklah kamu bersiap siaga, sekadar kemampuan kamu menyediakan kekuatan-kekuatan dari tentera-tentera berkuda yang mampu menakutkan musuh kamu dan musuh-musuh Allah...”

Pecah-belah adalah senjata yang ampuh untuk memundurkan sesebuah negara. Malangnya, segelintir kita yang memandang remeh soal ini. Mereka sanggup diperalatkan oleh musuh-musuh luar untuk `menjahanam`kan bangsa dan negaranya sendiri. Lebih malang lagi, pengkhianat-pengkhianat ini diangkat oleh mereka jadi pemimpin oposisi sebagai mewakili kebejatan mereka. Inilah pengkhianat-pengkhianat terhormat......yang berselindung disebalik keadilan dan bertopengkan agama......

Indera Bayu

1 comment:

  1. Salam,

    Pahang sedari dulu udah bertuah, tetapi ada manusia yang berpijak dan bernaung di buminya tidak pernah bersyukur dan berterima kasih.....

    ReplyDelete